Στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον οι κάθε είδους οργανισμοί είναι «πλημυρισμένοι» από δεδομένα αλλά «διψάνε» για μάθηση ώστε να γίνουν πιο αποδοτικοί και πιο αποτελεσματικοί στη λειτουργία τους. Το μέσο με το οποίο μπορούν να οδηγηθούν από τα δεδομένα στη μάθηση και τελικά στη γνώση είναι η εφαρμογή μεθόδων επιχειρηματικής αναλυτικής δηλαδή η χρήση  μαθηματικών και στατιστικών τεχνικών σε δεδομένα για την υποστήριξη λήψης αποφάσεων.

Σε αυτό το μάθημα θα εστιαστούμε στη θεωρία και τις εφαρμογές  των Business Analytics και θα ασχοληθούμε με δύο state of the art εργαλεία της SAS, τον Enterprise Guide και τον Enterprise Miner, με τα οποία θα μάθουμε τεχνικές παραδοσιακής στατιστικής ανάλυσης (traditional statistics) αλλά και εξόρυξης δεδομένων (data mining). Θα πρέπει τέλος να υπογραμμίσουμε ότι το μάθημα αυτό θα αποτελέσει το δεύτερο θεμελιώδες στάδιο, μετά το μάθημα Διαχείριση Δεδομένων του προηγούμενου εξαμήνου (προαπαιτούμενο), για το SAS – MSc MST Joint Certificate in Business Intelligence and Data Mining. Το μάθημα επίσης περιλαμβάνει και μια πρακτική εισαγωγή στην επιχειρηματική αναλυτική για τη χρήση έρευνας μάρκετινγκ (marketing research and analytics) με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού ανοικτού κώδικα R στο περιβάλλον R Studio.  Στη διάρκεια τεσσάρων 3ωρων διαλέξεων θα γίνει μια επισκόπηση των βασικών τομέων της αναλυτικής στον χώρο του μάρκετινγκ (descriptive, prescriptive, and predictive analytics) και θα παρατεθούν παραδείγματα από τον επιχειρηματικό κόσμο. Θα γίνει επίσης μια εισαγωγή στο οικοσύστημα της R. Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία στον προγραμματισμό, αν και οι μαθητές θα πρέπει να επιδείξουν προθυμία να συμμετάσχουν ενεργά καθώς θα τους ζητηθεί να πληκτρολογούν τα παραδείγματα κατά τη διάρκεια των διαλέξεων.