Το μάθημα αυτό εισάγει τους συμμετέχοντες στις βασικές αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) και της συνεχούς βελτίωσης τόσο σε επιχειρησιακό όσο και σε προσωπικό επίπεδο (personal quality). 

Δίνει έμφαση στην Ηγεσία και τη Διοίκηση Ανθρώπινου  Δυναμικού ως βασικά κριτήρια ποιότητας που οδηγούν σε βελτίωση και αναλύει σε βάθος τον ρόλο των Ηγετών στην επίτευξη ποιότητας και επιδόσεων. Γίνεται σαφές γιατί η διοίκηση ποιότητας μπορεί να αποτελέσει για έναν οργανισμό το κλειδί για διαφοροποίηση όσο και για την απόκτηση στρατηγικού συγκριτικού πλεονεκτήματος.

Τα θέματα που καλύπτονται κατά τη διάρκεια του μαθήματος είναι: οι έννοιες της ποιότητας, η εισαγωγή σε διάφορα πρότυπα και μοντέλα ποιότητας, η παρουσίαση εργαλείων για τη βελτίωση της ποιότητας και την επίτευξη αριστείας καθώς επίσης και βασικά στοιχεία του κόστους ποιότητας. 

Οι φοιτητές θα μάθουν να ιεραρχούν προβλήματα που σχετίζονται με την ποιότητα και να εφαρμόζουν δράσεις ποιότητας. 

Στο τέλος του μαθήματος, οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με τις απαιτήσεις του ISO 9001, καθώς και τις αρχές και τα κριτήρια εφαρμογής του μοντέλου Αριστείας EFQM και του Μοντέλου του Ευρωπαικού Ινστιτούτου Ηθικής (EBEN) για Επιχειρηματική Ηθική και Κοινωνική Υπευθυνότητα. Επιπλέον, θα κατανοήσουν τη λειτουργία των βασικών εργαλείων ποιότητας, όπως το QFD Deployment (House of quality) και το Six Sigma Methodology.


Οι στόχοι του μαθήματος είναι οι παρακάτω:

α) Να κατανοήσουν οι φοιτητές την αναγκαιότητα εφαρμογής προγραμμάτων ποιότητας

β) Να εξοικειωθούν με τις απαιτήσεις των προτύπων ποιότητας και τα κριτήρια διαφορετικών μοντέλων ποιότητας

γ) Να είναι σε θέση να προσεγγίσουν την ποιότητα μέσα από την  ανάλυση μελετών περίπτωσης και καλών πρακτικών εφαρμογής Εργαλείων και Συστημάτων Ποιότητας.

δ) Να εφαρμόσουν εργαλεία ποιότητας και μεθόδους σε προσωπικό επίπεδο (personal quality)

ε) να σχεδιάσουν δράσεις ποιότητας σε πραγματικές συνθήκες